Sunday, 25 June 2017

Selamat Hari Raya Aidilfitri dari Kereta Sewa Kelantan - Kok Lanas


Assalammualaikum wbt,

Selamat Hari Raya Aidilfitri kami ucapkan buat semua penyewa-penyewa
di Kereta Sewa Kelantan - Kok Lanas. Maaf zahir & batin dari kami~




Berhati-hati memandu di jalan raya !


Klezcar - Kereta Sewa Kok Lanas

Whatsapp 019-795 4343 
Website www.klezcar.com 
Hotline 1300-88-4040 (24 jam)

Friday, 9 June 2017

Sunnah - Memotong Kuku

Assalammualaikum...

Salam Jumaat buat semua yang berada di sekitar Kok Lanas, pejam celik pejam celik dah pun hari Jumaat... hari ini juga dah masuk hari ke-14 kita berpuasa..Alhamdulillah..

Seperti sedia maklum, Hari Jumaat adalah hari yang penuh barakah. Jadi marilah kita merebut ganjaran pahala dengan melakukan ibadah-ibadah sunnah tanpa meninggalkan ibadah-ibadah wajib. Salah satu sunnah, potonglah kuku pada hari Jumaat~



Sekadar mengingatkan teman-teman semua, kuku menjadi simbol kebersihan diri kita. Islam juga menggalakkan umatnya untuk menjaga kebersihan kan? Agama dan bangsa lain juga begitu, semua orang semestinya sukakan benda-benda yang bersih.

Bercerita tentang bersih, di Klezcar-Kereta Sewa Kok Lanas, kereta-kereta kami dijaga dan dicuci bersih sebelum disewakan kepada pelanggan. USP Klezcar : *Money Back Guarantee jika kereta sewa tidak Bersih, Wangi atau 'Well-balanced' ! 

*tertakluk terma dan syarat

Nak sewa kereta hubungi kami yer...ada promo berakhir 20 Jun 2017 ini..
Cepat telefon 019-795 4343 !! 019-795 4343 !! 019-795 4343 !!



Tempahan online www.klezcar.com | Pertanyaan 1300-88-4040 (24 jam)



Kereta Sewa Kok Lanas 
019-795 4343

Monday, 22 May 2017

KLEZCAR BERI PELUANG UNTUK LEBIH JIMAT DENGAN KLEZPOINT !


Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,


Ingin tahu bagaimana #KLEZCAR beri peluang untuk pelanggan menyewa dengan lebih jimat ? Klezpoint jawapannya...


Ada ganjaran untuk setiap pelanggan yang menyewa dengan Klezcar :

RM1 = 2 points ; bagi tempahan online menerusi laman web kami www.klezcar.com .


RM1 = 1 point   ; bagi tempahan kereta sewa menerusi Directline | Hotline | Walk-in .




JOM TEBUS KLEZPOINT ANDA !




~~~~~~~~~
*400 Klezpoint terkumpul, anda layak menyewa MYVI 1.3 (A) dengan kadar RM 90 !
*650 Klezpoint terkumpul, anda layak menyewa MYVI 1.3 (A) dengan kadar RM 65 !
~~~~~~~~~



Tempah Sekarang !!! Lebih Jimat dengan Klezpoint !


>>> Semak Klezpoint anda di link http://www.klezcar.com/viewpoint.php





www.klezcar.com | 1300-88-4040 (24 jam)




Kereta Sewa Kok Lanas - Klezcar
019-795 4343 


Sunday, 16 April 2017

Mengapa Perlu Tukar Minyak Pelincir Mengikut Jadual ?



Mengapa Perlu Tukar Minyak Pelincir Ikut Jadual?


Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Mengapa agaknya perlu untuk tukar minyak pelincir ? Minyak pelincir adalah penting bagi sesebuah enjin kenderaan sebelum komponen di dalamnya seperti omboh dan bebola besi boleh digerakkan dengan lancar. Namun begitu, minyak pelincir akan hilang daya pelincirannya sedikit demi sedikit apabila digunakan kerana faktor haba enjin dan tahap oksida minyak itu sendiri. 

Minyak pelincir perlu ditukar bagi membolehkan ia menjalankan fungsi mencuci enjin kereta. Minyak pelincir juga menyumbang kepada penyejukan enjin dan daya penyejukan ini akan menurun melalui masa. Minyak pelincir yang tidak ditukar boleh menyebabkan enjin panas dari biasa.

Bagi menjawab soalan asal, kesimpulan yang dibuat adalah: 
- supaya komponen boleh digerakkan dengan lancar
- minyak semakin hilang daya pelinciran
- mencuci dan menyejukkan enjin kereta

Lazimnya, minyak pelincir perlu ditukar setiap kira-kira 5,000 kilometer atau lebih kurang empat bulan bergantung kepada jenis kenderaan. Jadi, tukarlah minyak pelincir mengikut jadual yang telah dicadangkan.


Sumber | Forum

***

Kereta Sewa Kok Lanas - Kelantan 
019 - 795 4343


Tempahan | www.klezcar.com

Pertanyaan | 1300-88-4040


Wednesday, 22 March 2017

PROMOSI CUTI SEKOLAH KLEZCAR - MAC 2017

Pengumuman!!!

Assalamualaikum dan Selamat petang

Sempena cuti sekolah penggal pertama ini, Klezcar dengan sukacitanya menawarkan PROMOSI ISTIMEWA untuk pelanggan-pelanggan setia kami yang ingin menyewa kereta sepanjang musim cuti sekolah. 

Promosi kali ini diberi nama 
...PROMOSI CUTI SEKOLAH...
[17/3/2017 - 25/3/2017]

Sewa kereta untuk tempoh minima dua hari dan anda layak menerima voucher DISKAUN 50% untuk sewaan seterusnya. Wah!! Jimat Berganda-Ganda! Jangan lepaskan peluang ini. 


-Hadiah Bernilai RM 500-

Bukan itu sahaja, penyewa bertuah untuk setiap hari sepanjang promosi dijalankan akan dipilih dan diumumkan di laman Facebook kami.

Penyewa-penyewa bertuah ini bakal menerima hadiah istimewa dari Klezcar dan hanya seorang bakal berpeluang memenangi hadiah PALING ISTIMEWA bernilai sehingga RM 500. 

Siapa agaknya yang bertuah itu yer??? 
Mungkinkah pelanggan Kereta Sewa Kok Lanas merupakan penyewa paling bertuah?? In shaa Allah, tidak mustahil kan?

Kami pun tak sabar rasanya nak berikan hadiah ini kepada penyewa-penyewa bertuah.


Info lanjut pada gambar di bawah :
'


Dapatkan kereta sewa dengan prestasi terbaik, hanya di Klezcar !


Kereta Sewa Kok Lanas - Klezcar
SMS/Call/Whatsapp: 019-795 4343

Tempahan www.klezcar.com | 1300-88-4040 (24 jam)


Saturday, 25 February 2017

Nak bagi aircond kereta sejuk

D.I.Y SEJUKKAN AIRCOND KERETA

Musim-musim panas ni kalau aircond kereta buat hal kejap sejuk kejap tak jom lah kita buat sikit D.I.Y ni untuk sejukkan aircond kereta tanpa perlu ke bengkel kereta yang entah berapa RM kena cas nanti kan.

Artikel ini dipetik menerusi Facebook Seri Kehidupan Abadi.

Tak mahal pun buat D.I.Y ni, beli beberapa barang yang tak sampai rm50 je pun, dah boleh sejuk kereta korang.

MUDAH & SAVE BUDGET dengan ekonomi negara dan ekonomi sendiri tak menentu ni.

Antara bahan-bahannya ialah :

1. Foam Pipe
2. Aluminium foil tape
3. Cable Ties
4. Pisau @ Gunting






Dah ada bahan-bahannya boleh lah mula membalut… Jom kita mulakan.




Kalau tak tahu nak cari mana salur paip aircond. Buka aircond kereta anda kemudian tunggu beberapa minit kemudian matikan engine.  



Tengok mana-mana salur dekat bahagian engine yang nampak macam basah-basah sket. Kemudian cuba sentuh jika sejuk.


Itulah salur aircond kereta anda. Dan boleh lah mulakan proses D.I.Y sejukkan aircond kereta anda.



Balut semua dari paip bawah sampai ke hujung. Aircond akan sejuk nanti daripada biasa.
Sumber | Kredit : Facebook Seri Kehidupan Abadi

Kereta sewa Kok Lanas
019-795 4343

Wednesday, 22 February 2017

Elakkan sabun basuh ketika basuh enjn


Elakkan sabun basuh


Dalam keadaan biasa, selepas beberapa tahun, gasket kebuk enjin boleh bocor sedikit dan minyak pelincir menitis. Ini dapat dilihat pada lantai tempat kereta diletakkan. Jika jumlah titisan itu banyak, mungkin gasket di oil sum yang rosak.


Biasanya minyak pelincir berkurang menerusi pemeluwapan dan pembakaran. Tapi jumlahnya tak banyak kira-kira 1/300-1/500 daripada jumlah penggunaan petrol.


Jumlah minyak pelincir boleh dipastikan dengan memeriksa tolok sukat. Baik periksa sendiri kerana jika dibiarkan juruteknik stesen minyak memeriksanya, kadangkala anda sebenarnya 'membantu' memajukan perniagaan mereka.


Jika bersihkan bahagian luar pula lebih mudah. Hantar saja ke bengkel mencuci. Namun, jika anda mahu membasuh sendiri, gunakan sabun yang sesuai tetapi elak sabun basuh atau peluntur.


Lazimnya, kereta baru dicat dengan cat bermutu tinggi. Jika permukaan itu tidak dibersihkan dengan baik, ia cepat rosak.


Debu dan lumpur pada kenderaan boleh menyerap wap air dengan cepat dan merosakkan permukaan cat. Selain nampak comot, cat mudah luntur dan kelihatan retak-retak. Langkah pertama membersihkan kenderaan adalah menghilang debu dengan membuat semburan tanpa menggunakan sabun.


Apabila permukaan badan kenderaan berada dalam keadaan kering dan tidak terlalu kotor, debu yang melekat dapat dihilangkan dengan bulu ayam.


Tetapi, jika kotoran tidak dapat dihilangkan, guna kain bersih basah. Penggunaan kain kering boleh sebabkan calar atau goresan pada permukaan cat. Ini disebabkan kotoran berkenaan mempunyai butir debu keras dan pasir.


Jika basuh gunakan sabun, jangan biarkan sabun terlalu lama di badan kenderaan kerana ia akan meningkatkan partikel bintik-bintik putih serta bahan kimia sabun boleh merosakkan cat.


Selepas dibasuh, keringkan kereta dengan kain bersih. Bagi hasil yang lebih baik selepas kereta kering sapu wax (lilin). Selain menambahkan kilat kereta, wax melindungi permukaan supaya tetap menarik dan hidup.

Sumber | kredit : http://bestdealperodua.com/ | http://www.carigold.com/portal/forums/archive/index.php/t-502486.html


Kereta Sewa Kelantan





Tempahan secara online 

Semak Harga

Pertanyaan - Hotline
1300 88 4040